Meme Küçültme

meme küçültmeBüyük göğüsler, kişinin vücut estetiği olumsuz bakımdan etkilemekte ve kişi daha kilolu göstermektedir. Büyük göğüslerden dolayı kişiler de bel, omuz ve sırt ağrıları görülebilmektedir. Göğüs küçültme operasyonu yapıldıktan sonra kişi ağrılarından da kurtulmuş olacaktır. Bunların yanında kişilerde mantar enfeksiyonları, omurgalarda düzleşme görülmesi ve koltuk altı terlemeleri gibi birçok probleme sebep olabilmektedir. Göğüslerin büyük olduğu için ağır olacaktır ve bu sebepten sarkmalar daha erken yaşlarda görülmeye başlayacaktır.

Göğüs küçültme operasyonu göğüs büyütme operasyonuna göre daha uzun sürebilen estetik operasyondur. Göğüs küçültme işleminde amaç istenilen boyutlara çok az iz ile başarılı bir şekilde neticeye ulaşmaktır. Günümüzde göğüs küçültme operasyonu için birçok yöntem bulunmaktadır. Vertikal mammaplasti dediğimiz göğüs küçültme yöntemi en çok tercih edilen göğüs küçültme estetiğidir. Bu yöntemle operasyon yaklaşık olarak 3-4 saat kadar sürebilmektedir. Operasyon günü ilk gece hastanede kalınması önerilir. Operasyonun ertesi gün taburcu edilen hasta 7 ila 10 güne kadar günlük yaşantısına geri döner. Operasyon sonrasında kişinin göğüsün altında 4-5 cm’lik iz kalabilir. Bu iz zaman içerisinde kaybolmaya başlar ve hastayı hiç bir şekilde rahatsız etmez.

Göğüs küçültme estetiğinden sonra iyileşme süreci hasta için oldukça rahat ve olumlu geçmektedir. Göğüs küçültme estetiği sonrasında hasta taburcu olduktan 3. gün sonunda dul alabilmektedirler.  Kişiler fazla ağrı hissetmezler ve ağrı olursa da çok hafif olacaktır. Bu ağrıda doktorun vereceği ağrı kesiciyle ortadan kalkmış olacaktır. Doktor tarafından verilmiş olan antibiyotik düzenli olarak kullanılmalıdır. Operasyondan sonra göğüste kanama olabileceğinden aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların kullanılmaması gerekir. Operasyonun 10. gününden sonra dikişler alınır.  Göğüs küçültme estetiği işleminin neticesini kişiler yaklaşık olarak 10-12 aya kadar alabilmektedir.